Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na dochody grupy Maersk

Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na zyski aliansu Maersk

Ostatnie parę miesięcy to nadzwyczaj ciężka sytuacja w branży morskiego frachtu. Ceny za fracht zmniejszają się bez przerwy, i póki co niewiele będzie wskazywało na to, aby sytuacja miała ulec radykalnej poprawie. Na nałożyło się parę powodów. Po pierwsze znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a dodatkowo na rynku jest obecnie naprawdę duża nadpodaż jednostek, co także wpływa na tak uciążliwą wojnę niskimi cenami. Budowa tych kontenerowców zaczynała się kilka lat temu, kiedy rynek zupełnie inaczej się prezentował. Największa liczba wodowanych jednostek zbiegła się z startem kryzysu na świecie, i w pewnym momencie zaczęło się okazywać, że spora ich część po prostu nie ma co robić. Oczywiście sytuacja tego typu nie jest bez wpływu na ogólną kondycję armatorów. Spora ich część notuje dużo mniej zysków, a niektórzy armatorzy wręcz zaczynają mieć straty. To wszystko narzuca podejmowanie odpowiednich działań aby ograniczyć koszty, armatorzy poszukują tu różnych sposobów na to, żeby pomimo bieżącego kryzysu działać na właściwym pułapie.

Wpływ kryzysu kontenerowego na zyski grupy MaerskTen na skalę światową kryzys dotyka nawet największe firmy z branży, co świetnie można zobaczyć na przykładzie jednego z liderów czyli firmy Maersk Group. W pierwszym kwartale obecnego roku miała ona tylko 224 miliony dolarów zysku, co jest bardzo mało w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy było to miliard sześćset milionów. Obniżka przychodów miała miejsce przy prawie wszystkich spółkach duńskiego giganta, poza Maersk Tankers, Damco i Maersk Drilling. W przypadku Maersk Transport wpływ na rentowność tej spółki ma niski poziom cen ropy naftowej, co spowodowało bardzo duży popyt na nią. Z kolei największy przewoźnik kontenerowy, czyli Maersk Line miał w tym kwartale tylko trzydzieści siedem milionów dolarów zysku. Przed rokiem było to aż 714 milionów, tak więc różnice są naprawdę spore. Jak jednak powiedział Nils S. Andersen, który jest prezesem Maersk Group, firma jest dość usatysfakcjonowana z uzyskiwanych w tym roku wyników. Mimo naprawdę sytuacji udało się wypracować zyski w wysokości ponad dwustu milionów dolarów, w szczególności cieszy utrzymanie przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej.
.